Mentoring pro vedoucí pracovníky ve školství 1

Seminář je určen vedoucím pracovníkům, kteří získají základní znalosti a dovednosti pro praktické mentorské působení a podporu kolegů. Aplikace mentoringu do školství může výrazně přispět i k rozvoji klíčových kompetencí žáků.
Seminář mohou pedagogové hradit ze šablon.
O úspěšném dokončení kurzu získá účastník certifikát. 
 

Na konci kurzu budou účastníci schopni

  • popsat souvislosti a využití mentoringu ve školním prostředí
  • formulovat cíl a stanovit správný úhel pohledu na situaci
  • aktivně naslouchat a klást otázky
  • podávat zpětnou vazbu
  • řešit modelové situace
  • znát základy typologie klientů
  • znát nástroje interního mentoringu
  • využívat mentoring v rámci své funkce vedoucího pracovníka

Obsah kurzu

  1. den
    • Úvod do mentoringu
    • Struktura rozovoru a přístup mentora (DUO, cíle, úhel pohledu, nácvik otázek)
  2. den
    • Metoda aktivního naslouchání
    • Trénink kladení otázek
    • Osobnost a kompetence mentora
    • Mentoring zaměřený na řešení
    • Uplatnění metoringu v pedagogické praxi
  3. den
    • Mentoring nadřízených a podřízených
    • Pole působnosti mentora
    • Simulace mentoringu
    • Akční plán
    • Praktické využívání
    • Řešení modelových situací
  4. den
    • Harmonizace osobnosti
    • Nástroje interního mentoringu
    • Teoretické a praktické testy

Počet účastníků             maximálně 15

Lektoři                             Mgr. Petr Vaněk, Mgr. David Vaněk, Ph. D., Ing. Jana Onderková, ACC

Rozsah                            32 hodin / 4 dny

Cena                                7 500,- Kč

Termíny  Praha        26. , 27., 28. května a 1. června  2020
Čas                               od 9 do 17 hodin
 

Přínos mentoringu učitelům
  • příležitostí rozvíjet znalosti, zkušenosti a dovednosti v mentoringu a koučování
  • příležitostí k posílení dovedností zpětné vazby, metod, technik a přístupů ke zvýšení úrovně vhledů do problematiky, s níž se učitelé setkávají
  • poskytnutí podpory, poradenství, zvýšení profesních dovedností
  • osvěžit dovednosti, prohloubit znalosti, zvýšit kvalitu výuky
  • rozvoj důvěry v týmu 
  • zjednodušení a zefektivnění práce
  • prohloubení respektujícího přístupu, důvěry a odpovědnosti
Přínos škole
  • budovat pověst
  • identifikovat potřeby odborné přípravy
  • rozvoj dovedností v koučování, podpora a řízení rozvoje pedagogů 
  • zvyšování standardů školy, jak rozvíjet odborné znalosti lidí