Seminář je určen vedoucím pracovníkům, kteří získají základní znalosti a dovednosti pro praktické mentorské působení a podporu kolegů. Aplikace mentoringu do školství může výrazně přispět i k rozvoji klíčových kompetencí žáků.
Seminář mohou pedagogové hradit ze šablon.
O úspěšném dokončení kurzu získá účastník certifikát.
Na konci kurzu budou účastníci schopni
- popsat souvislosti a využití mentoringu ve školním prostředí
- formulovat cíl a stanovit správný úhel pohledu na situaci
- aktivně naslouchat a klást otázky
- podávat zpětnou vazbu
- řešit modelové situace
- znát základy typologie klientů
- znát nástroje interního mentoringu
- využívat mentoring v rámci své funkce vedoucího pracovníka
Obsah kurzu
- den
- Úvod do mentoringu
- Struktura rozovoru a přístup mentora (DUO, cíle, úhel pohledu, nácvik otázek)
- den
- Metoda aktivního naslouchání
- Trénink kladení otázek
- Osobnost a kompetence mentora
- Mentoring zaměřený na řešení
- Uplatnění metoringu v pedagogické praxi
- den
- Mentoring nadřízených a podřízených
- Pole působnosti mentora
- Simulace mentoringu
- Akční plán
- Praktické využívání
- Řešení modelových situací
- den
- Harmonizace osobnosti
- Nástroje interního mentoringu
- Teoretické a praktické testy
Počet účastníků maximálně 15
Lektoři Mgr. Petr Vaněk, Mgr. David Vaněk, Ph. D., Ing. Jana Onderková, ACC
Rozsah 32 hodin / 4 dny
Cena 7 500,- Kč
Termíny Praha 26. , 27., 28. května a 1. června 2020
Čas od 9 do 17 hodin
Přínos mentoringu učitelům
příležitostí rozvíjet znalosti, zkušenosti a dovednosti v mentoringu a koučování
příležitostí k posílení dovedností zpětné vazby, metod, technik a přístupů ke zvýšení úrovně vhledů do problematiky, s níž se učitelé setkávají
poskytnutí podpory, poradenství, zvýšení profesních dovedností
osvěžit dovednosti, prohloubit znalosti, zvýšit kvalitu výuky
rozvoj důvěry v týmu
zjednodušení a zefektivnění práce
prohloubení respektujícího přístupu, důvěry a odpovědnosti
Přínos škole
budovat pověst
identifikovat potřeby odborné přípravy
rozvoj dovedností v koučování, podpora a řízení rozvoje pedagogů
zvyšování standardů školy, jak rozvíjet odborné znalosti lidí