Elementor #1655

Mentoring pro vedoucí pracovníky ve školství

Na konci kurzu budou účastníci schopni

  • popsat souvislosti a využití mentoringu ve školním prostředí
  • formulovat cíl a stanovit správný úhel pohledu na situaci
  • aktivně naslouchat a klást otázky
  • podávat zpětnou vazbu
  • řešit modelové situace
  • znát základy typologie klientů
  • znát nástroje interního mentoringu
  • využívat mentoring v rámci své funkce vedoucího pracovníka
 

OBSAH KURZU

1. den

    • Úvod do mentoringu
    • Struktura rozovoru a přístup mentora (DUO, cíle, úhel pohledu, nácvik otázek)

2. den

    • Metoda aktivního naslouchání
    • Trénink kladení otázek
    • Osobnost a kompetence mentora
    • Mentoring zaměřený na řešení
    • Uplatnění metoringu v pedagogické praxi

3. den

    • Mentoring nadřízených a podřízených
    • Pole působnosti mentora
    • Simulace mentoringu
    • Akční plán
    • Praktické využívání
    • Řešení modelových situací

4. den

    • Harmonizace osobnosti
    • Nástroje interního mentoringu
    • Teoretické a praktické testy

INFORMACE KE KURZU

Počet účastníků             maximálně 15
Lektoři                             Mgr. Petr Vaněk
                                         Mgr. David Vaněk, Ph. D. 
                                         Ing. Jana Onderková, ACC
Rozsah                            32 hodin / 4 dny
Cena                                7 500,- Kč
Termíny  Praha               26. , 27., 28. května a 1. června  2020
Čas                                  od 9 do 17 hodin
 

Přínos mentoringu učitelům
  • příležitostí rozvíjet znalosti, zkušenosti a dovednosti v mentoringu a koučování
  • příležitostí k posílení dovedností zpětné vazby, metod, technik a přístupů ke zvýšení úrovně vhledů do problematiky, s níž se učitelé setkávají
  • poskytnutí podpory, poradenství, zvýšení profesních dovedností
  • osvěžit dovednosti, prohloubit znalosti, zvýšit kvalitu výuky
  • rozvoj důvěry v týmu 
  • zjednodušení a zefektivnění práce
  • prohloubení respektujícího přístupu, důvěry a odpovědnosti
Přínos škole
  • budovat pověst
  • identifikovat potřeby odborné přípravy
  • rozvoj dovedností v koučování, podpora a řízení rozvoje pedagogů 
  • zvyšování standardů školy, jak rozvíjet odborné znalosti lidí