Program je akreditován MŠMT v systému DVPP. Po úspěšném ukončení kurzu získáte certifikát o absolvování.
ZPŮSOB PRÁCE
Kurz kombinuje klasickou výuku (znalosti) s týmovými diskusemi (praktická implementace). Součástí výuky jsou praktické nácviky koučovacích sezení s následným rozborem a vysvětlením, nácvik koučovacích metod ve dvojicích, případové studie a vypracování vlastních akčních plánů.
KOMU JE SEMINÁŘ URČEN
Učitelům, rodičům, školním psychologům a všem, kteří chtějí využít koučink pro svůj osobní rozvoj a v práci s dětmi.
OBSAH SEMINÁŘE
Modul I:
Úvod do koučování, DUO
Metoda GROW
Otázky v koučování
Budování vztahu
Struktura koučovacího rozhovoru
Modul II:
S.O.L.E. – děti učí děti.
S.O.L.E. – role učitele
Příprava a realizace výuky koučovacím způsobem
S.O.L.E. – podpora rozvoje klíčových kompetencí
CÍLE SEMINÁŘE
Seznámit účastníky zajímavým a efektivním způsobem s koučinkem, jeho modely, postupy a klíčovými způsobilostmi koučů. Vysvětlit základní principy koučinku a ukázat jejich využití v různých situacích. Předat účastníkům kvalitní know-how na jehož základě si mohou vytvořit pevnou strukturu pro sebekoučink a seberozvoj, naučit se využívat koučovací principy v práci s dětmi i dospělými.
Seznámit účastníky s metodikou S.O.L.E. (Self Organized Learning Environment) dle Sugaty Mitry – konkrétní příklad využití principů koučinku ve výuce. Pro účastníky je připravena i možnost návštěvy škol, které tuto metodiku využívají.
PO ABSOLVOVÁNÍ SEMINÁŘE BUDETE
znát základy koučinku a jeho hlavní přínosy,
umět používat základní nástroje a techniky koučování a vést koučovací rozhovor,
schopni porozumět kořenům koučinku, jeho podstatě a možnostem využití v práci s dětmi,
rozumět podstatě metody SOLE a vědět, jak ji zavést do výuky.